Vinkkejä Instagramissa mainostamiseen

Vaihda yritysprofiiliin

Tämä on ensimmäinen asia, joka sinun kannattaa tehdä, jos suunnittelet yrityksesi markkinointia Instagramissa. Yritysprofiiliin vaihtaminen onnistuu helposti: mene vain tilin asetuksiin ja klikkaa painiketta “Vaihda yritysprofiiliin” tai “Switch to Business Profile”. Yritysprofiilin käyttöönotto tuo mukanaan monia hyötyjä. Yritysprofiiliin on nimittäin esimerkiksi mahdollista laittaa yhteydenottopainike, jota klikkaamalla seuraajat pääsevät ottamaan suoraan yhteyttä yritykseen. Lisäksi jos käytössäsi on yritysprofiili, pääset luomaan Instagram-mainoksia käyttämättä Facebookin mainostyökaluja sekä pääset hyödyntämään Instagramin analyyttisia työkaluja.

Lisää kuvia, jotka innostavat ihmisiä ostamaan tuotteen

Näiden mainosten kanssa kannattaa olla varovainen. Jos olet liian tyrkyttävä, karkoitat helposti seuraajasi. Parhaita ovatkin hienovaraiset “teaserit” uusista tuotteista. Tähän tarvitaan taidokkaasti otettu, mielenkiintoinen kuva ja kuvateksti, joka ei kuulosta liikaa mainokselta. Tai jos kuvatekstiin liittyy mainos, kannattaa siinä olla esimerkiksi jonkinlainen seuraajille lisäarvoa tuova uniikki tarjous. Usein ihan vain kuitenkin jo pelkkä kuva ja joki lyhyt kuvaan liittyvä kuvatekstikin toimii. Yleensä ihmiset ovat innokkaampia ostamaan tuotteita, jos heille ei tule tunnetta, että heille yritetään väkisin tyrkyttää tuotetta, vaan tuntevat itse valinneensa heitä kiinnostavan tuotteen.

Luo sponsoroituja mainoksia

Sponsoroidut mainokset ovat loistava tapa mainostaa Instagramissa. Parasta näissä mainoksissa on se, että mainostaja voi itse päättää, kuinka paljon rahaa hän on valmis käyttämään mainokseen. Sponsoroitujen mainoksien avulla yritys saa yhteyden sellaisiinkin käyttäjiin, jotka eivät seuraa yrityksen Instagram-tiliä. Kannattaa muistaa, että jo aiemmin tilille lisättyjä kuvia voi hyödyntää sponsoroiduissa mainoksissa. Tässä tapauksessa kannattaa luonnollisesti valita kuvista suosituin.

Käytä Instagramin tarinoita

Instagramin tarinoita ei kannata missään nimessä unohtaa mainostaessaan yritystään. Tarinat antavat aivan uudenlaisia markkinoinnin mahdollisuuksia verrattuna syötteeseen lisättyihin kuviin. Tarinoihin lisätyn sisällön kanssa kuvien ja videoiden ulkoasusta ei tarvitse olla niin tarkka, koska niiden ei tarvitse sopia olla jo olemassa olevaan syötteeseen, ja ne katoavat jo 24 tunnin kuluttua. Instagramin tarinat ovat loistava tapa näyttää seuraajille esimerkiksi tapahtumia yrityksen kulissien takaa.

Keksi oma interaktiivinen hashtag

Luo tuotteellesi oma hashtag, jota myös muut käyttäjät voivat halutessaan hyödyntää. Näin sekä sinä itse että muut käyttäjät pääsevät helposti selaamaan kaikkia tuotteeseesi liittyviä kuvia. Mikä parasta, tämä on ilmaista markkinointia.