Muiden käyttäjien hyödyntäminen Instagram-mainonnassa

Tee yhteistyötä vaikuttajien kanssa

Yhteistyö Instagram-vaikuttajien kanssa on yksi parhaista ja nopeimmista tavoista tavoittaa uusia asiakkaita. Vaikuttajilla on nimittäin valmiiksi jo suuri määrä seuraajia, jotka yleensä luottavat heidän mielipiteeseensä tuotteesta. Ensimmäinen askel vaikuttajamarkkinoinnin aloittamisessa on se että etsit muutamia vaikuttajia, jotka sopisivat yhteen juuri sinun brändisi kanssa. Jos onnistut sopimaan yhteistyöstä sopivien vaikuttajien kanssa, jo yksi Instagram-postaus saattaa tuoda tuotteesi jopa satojen tuhansien potentiaalisten asiakkaiden nähtäville. Tätä kautta saat sekä uusia seuraajia että ostavia asiakkaita.

Kerää käyttäjien lähettämiä kuvia

Tämä on loistava tapa luoda sisältöä Instagram-sivulleen näkemättä itse paljoakaan vaivaa. Etsi vain käyttäjien tuotteestasi lisäämiä kuvia Instagramista, ja lisää ne omaan syötteeseesi antaen kunnia kuvasta kuvan alunperin ottaneelle henkilölle. Jos käyttäjät huomaavat sinun lisäävän syötteeseesi käyttäjien ottamia kuvia, yhä useampi saattaa innostua ottamaan kuvia tuotteestasi toiveenaan saada omalle Instagram-tililleen näkyvyyttä yrityksesi Instagram-tilin kautta. Tämä on siis ilmaista markkinointia, jonka kautta voit tavoittaa hyvinkin laajan yleisön. Lisäksi käyttäjien lähettämien kuvien lisäämisessä on se hyvä puoli, että käyttäjät yleensä luottavat enemmän muiden käyttäjien mielipiteisiin tuotteista, ja pitävät sisältöä myös mielenkiintoisempana. Voit innostaa käyttäjiä lisäämään kuvia tuotteestasi syötteeseensä esimerkiksi mainitsemalla yrityksesi Instagram-tilin kuvauksessa hashtagin tai tilin, jonka käyttäjät voivat mainita, jos haluavat mahdollisuuden saada itse ottamansa kuvan Instagram-syötteeseesi.

Innosta käyttäjiä mainitsemaan yrityksesi syötteessään tai tarinassaan

Kuten yltä on luettavissa, osa käyttäjistä saattaa innostua kuvaamaan ja mainostamaan tuotettasi ilmaisesti jo siinä toivossa, että he saavat kuvansa yrityksesi Instagram-tilille ja saavat tätä kautta itselleen lisää seuraajia. On kuitenkin olemassa muitakin tapoja innostaa käyttäjiä lisäämään maininta tai kuva tuotteestasi omalla Instagram-tilillään tai tarinassaan. Voit innostaa käyttäjiä esimerkiksi erilaisten kilpailuiden avulla. Voit esimerkiksi arpoa kaikkien kuvasi jakaneiden tai tuotteesi tarinassaan maininneiden kesken tuotepalkinnon tai jotakin ihan muuta, vaikkapa ulkomaan matkan. Toinen tapa saada käyttäjiä mainitsemaan tuotteesi ovat myös henkilökohtaiset alennuskoodit. Jos tarjoat joillekin seuraajistasi henkilökohtaista alennuskoodia ja esität toiveen, että he vastineeksi lisäisivät kuvan tuotteestasi, osa käyttäjistä varmasti innostuu tästä.